Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye?

Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik:
1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket
2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a vevőket. Helyette mást teszel ki és mást vársz…
Szerinted melyik az eredményesebb? Lássuk csak…

Azonnali értékesítés vs. listaépítés

1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba (esetleg még hirdeted is) és várod, hogy az oldaladra érkező látogatók vásároljanak

Azt nem állítom, hogy ez a módszer egyáltalán nem működik, mert a webáruházak, webshopok is eszerint dolgoznak. A webáruházak tulajdonképpen (ahogyan a nevükben is benne van: web+áruház= áruház a weben) az offline boltok internetes megfelelői. Minden kitéve, több száz vagy több ezerféle termék, a vásárló meg hadd válogasson kedvére…

2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra. Helyette egy figyelemfelkeltő ismertetőt helyezel el a főoldalon (és ezt hirdeted), amelyben egy olyan ingyenes de hasznos, pont a célcsoportod problémáira megoldást nyújtó „valamit” kínálsz, amit a látogató azonnal megkaphat!

Csak az e-mail címét és a nevét kell megadnia ahová elküldöd neki a „valamit”, aminek a segítségével már hozzá is kezdhet a problémája megoldásához… Nem feltétlenül kell 100%-os megoldást adnod, de azért jusson közelebb a megoldáshoz a segítségével a feliratkozó.

Nos, ezt hívják úgy, hogy listaépítés. Egyáltalán nem új keletű találmány, de még mindig ez az ami legjobban működik. A „valami” neve pedig online marketinges körökben az, hogy „csali”.

Miért csali? Pont ugyanazért, amiért a horgász is csalit használ, ha halat is akar fogni… Valamivel be kell csalogatni az érdeklődőt marketing „hálódba” és rá kell venni, hogy az elérhetőségét megadja. Csak úgy a semmiért nem fogja. Csak akkor, ha neki is megéri…

Hidd el, mindegy, hogy weboldalad vagy webáruházad van vagy azt tervezel elindítani, akkor is kell listát építened! Hogy miért, arról korábban az E-mail marketing: Ki legyen elérhető? című cikkemben írtam.

Néhány szóban a lényeg: Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Az interneten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a listaépítés. A potenciális vevőid a listádon vannak. Hála a jó csalidnak…

Ha már érted, hogy miért fontos a listaépítés…

akkor már csak az a kérdés, hogy milyen a jó csali és mi legyen a csalid, ha az interneten akarsz horgászni?

A jó feliratkozási csali jellemzői képekben

 

listaépítés, feliratkozási csali

Nem kerül neked nagyon sokba,

 

listaépítés, feliratkozási csali

…de a célcsoportodnak elég értékes,

 

listaépítés, feliratkozási csali

…ezért vonzza is a feliratkozókat mint a mágnes!

 

A következő részben konkrétan megmutatom a legjobban működő TOP10 csali típust, amit a listaépítés során Te is sikeresen bevethetsz…

Ezeket is olvasd el!

This Post Has One Comment

  1. Anikó

    Elég régóta (2007) tanulom és alkalmazom az online értékesítési tudnivalókat. Korábban, más oldalaimon is használtam csalikat.
    2014 a ganoterápiáról fog szólni számomra, és mivel több szegmens is jól megszólítható a célpiacon, több csalira is szükség lehet. Illetve ha akarok, élhetek majd azzal a lehetőséggel, hogy a szegmensek külön csalit kaphatnak. Ez értékesebb lehet számukra, hiszen az ő speciális problémájukra ad majd valamilyen választ.
    Feliratkozni ettől függetlenül már lehet, a blog folyamatosan bővül és levélsorozat is van.

Vélemény, hozzászólás?