Listaépítés 1.

Mire harap a feliratkozó?

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Szerző: | Email marketing, Online Marketing Blog | 1 hozzászólás

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye?

Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik:
1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket
2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a vevőket. Helyette mást teszel ki és mást vársz…
Szerinted melyik az eredményesebb? Lássuk csak…

Azonnali értékesítés vs. listaépítés

1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba (esetleg még hirdeted is) és várod, hogy az oldaladra érkező látogatók vásároljanak

Azt nem állítom, hogy ez a módszer egyáltalán nem működik, mert a webáruházak, webshopok is eszerint dolgoznak. A webáruházak tulajdonképpen (ahogyan a nevükben is benne van: web+áruház= áruház a weben) az offline boltok internetes megfelelői. Minden kitéve, több száz vagy több ezerféle termék, a vásárló meg hadd válogasson kedvére…

2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra. Helyette egy figyelemfelkeltő ismertetőt helyezel el a főoldalon (és ezt hirdeted), amelyben egy olyan ingyenes de hasznos, pont a célcsoportod problémáira megoldást nyújtó “valamit” kínálsz, amit a látogató azonnal megkaphat!

Csak az e-mail címét és a nevét kell megadnia ahová elküldöd neki a “valamit”, aminek a segítségével már hozzá is kezdhet a problémája megoldásához… Nem feltétlenül kell 100%-os megoldást adnod, de azért jusson közelebb a megoldáshoz a segítségével a feliratkozó.

Nos, ezt hívják úgy, hogy listaépítés. Egyáltalán nem új keletű találmány, de még mindig ez az ami legjobban működik. A “valami” neve pedig online marketinges körökben az, hogy “csali”.

Miért csali? Pont ugyanazért, amiért a horgász is csalit használ, ha halat is akar fogni… Valamivel be kell csalogatni az érdeklődőt marketing “hálódba” és rá kell venni, hogy az elérhetőségét megadja. Csak úgy a semmiért nem fogja. Csak akkor, ha neki is megéri…

Hidd el, mindegy, hogy weboldalad vagy webáruházad van vagy azt tervezel elindítani, akkor is kell listát építened! Hogy miért, arról korábban az E-mail marketing: Ki legyen elérhető? című cikkemben írtam.

Néhány szóban a lényeg: Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Az interneten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a listaépítés. A potenciális vevőid a listádon vannak. Hála a jó csalidnak…

Ha már érted, hogy miért fontos a listaépítés…

akkor már csak az a kérdés, hogy milyen a jó csali és mi legyen a csalid, ha az interneten akarsz horgászni?

A jó feliratkozási csali jellemzői képekben

 

listaépítés, feliratkozási csali

Nem kerül neked nagyon sokba,

 

listaépítés, feliratkozási csali

…de a célcsoportodnak elég értékes,

 

listaépítés, feliratkozási csali

…ezért vonzza is a feliratkozókat mint a mágnes!

 

A következő részben konkrétan megmutatom a legjobban működő TOP10 csali típust, amit a listaépítés során Te is sikeresen bevethetsz…

Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.