Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a listaépítés. A potenciális vevőid a listádon vannak. Hála a jó csalidnak… Ha már érted, hogy miért fontos a listaépítés, akkor már csak az a kérdés, hogy milyen a jó csali és mi legyen a csalid, ha az interneten akarsz horgászni?

Az előző részben megnéztük, hogy a jó feliratkozási csali…

A jó feliratkozási csali, listaépítés

Nem kerül neked sokba | A célcsoportodnak elég értékes | Vonzza a feliratkozókat mint a mágnes (akarjon hozzájutni és örüljön, hogy „csak” az email címébe kerül)!

 

Íme 10 szuperhatékony feliratkozási csali…

ami ha a célcsoportod számára hasznos és értékes tartalommal valamint minőségi kivitelezéssel párosul, abszolút megfelelhet a fenti 3 szempontnak:

1. Letölthető e-book

Ez a legnépszerűbb, legkönnyebben elkészíthető feliratkozási csali. Szövegszerkesztővel megírod, képekkel illusztrálod és pdf-ben mented. Hogy miről írj? Amihez te értesz, de én nem! Valószínűleg te jobban értesz ahhoz amivel foglalkozol, mint a célcsoportod!

2. E-mail tanfolyam

Akár lehet ugyanaz, mint amit az e-bookban írnál, csak nem egyszerre adod oda, hanem leckék formájában küldöd el a fejezeteket, témaköröket.

3. Videó, videótanfolyam

Ha a csalid formátumának a videót választod, akkor az e-book vagy e-mail tanfolyam anyagát kell egy vagy több videóban feldolgoznod. Elég jól működik, népszerű mostanában. Hátránya, hogy az elkészítése igényel némi technikai ismeretet és eszközöket.

4. Tudáscsomag

Az előzőek kombinálásából is összeállítható. Azaz a csaliban átadni kívánt információmennyiséget szépen elosztod több formátumra: Feliratkozáskor egy e-book, majd e-mail tanfolyam vagy videó, esetleg videótanfolyam formában a folytatást később adagolva. Előnye, hogy úgy tűnik, hogy többet ad, mint egy e-book, ezáltal értékesebbnek tűnik, ergo vonzóbb…

5. Hanganyag

A videó egyszerűbb változata. Ha nem megy még a videó készítés, kezdhetsz ezzel is. De a hatékonysága érthetően kisebb, mint a videónak, hiszen kisebb az élvezeti értéke és a hasznosíthatósága. Ennek az a közismert tény az oka, hogy amit látunk és hallunk az jobban „átjön”, jobban megmarad, mint amit csak hallunk.

6. Skype konzultáció

Adhatsz listaépítési csaliként ingyenes Skype konzultációt a feliratkozóknak. Hátránya, hogy személyre szabott, ezért időigényes. Mindenkivel külön-külön kell foglalkozni. Alapvetően ingyen van számodra is, bár az idő pénz…

7. Vásárlási utalvány

Nagyon egyszerű feliratkozási csali, és értékes is. Értéke pénzben kifejezhető a feliratkozó számára, ami fontos érv lehet, ha amúgy is érdeklődik a termékeid iránt…

8. Blogértesítő

Kínáld fel, hogy ha tetszettek az oldaladon, a blogodban olvasható cikkek, iratkozzon fel a blogértesítődre, hogy értesíteni tudd, amikor új tartalmat, új cikket publikálsz.

9. Termékminta

Küldjön felbélyegzett, megcímzett válaszborítékot vagy csak a postai költséget kell kifizetnie és ingyenes termékmintát, próbaterméket küldesz neki

10. Valamilyen fizikai termék

Feliratkozáskor kínáld fel csaliként, hogy ha betér az üzletedbe és megmondja az e-mail címét amivel feliratkozott, akkor kap egy pár zoknit, pólót, nyakkendőt, sálat, kávét, francia krémest, vitamintcsomagot, stb… Ha az üzletedbe tért be először akkor szóban kínáld fel, hogy ha feliratkozik itt most azonnal (elé tolsz egy laptopot vagy egy papír feliratkozási űrlapot), akkor azonnal kap egy pár zoknit, pólót, nyakkendőt, sálat, kávét, francia krémest, vitamint, stb… És még a nagy akciókról sem fog lemaradni, mert tudod majd értesíteni! Ha nincs fizikai üzleted csak weboldalad vagy webáruházad, akkor ugyanezeket el is postázhatod, bár ez már költségesebb…

 

Ezeket is olvasd el!

Vélemény, hozzászólás?