Mobilbarát weboldal:

A Te weboldalad mennyire mobilbarát?

Mobilbarát weboldal: A Te weboldalad mennyire mobilbarát?

Szerző: | Online Marketing Blog, Weboldalkészítés | 0 hozzászólás

A weboldal tulajdonosok az elmúlt évek alapján megszokhatták már, hogy a Google bizonyos időközönként (elég gyakran) változtatja a kereső motorja algoritmusait.

Panda, Kolibri, Pingvin, stb…, csupa egzotikus állatokról elnevezett frissítésekkel borzolják a honlaptulajdonosok kedélyeit, amelyek az adott weboldal tulajdonosának hol előnyös, hol hátrányos változásokat hoznak.

Mi a Google célja az állandó változtatásokkal?

A Google célja egyértelmű: Hasznos és releváns tartalmakat akar a keresést végző internetezők számára biztosítani.

Ma már régen nem az számít, hogy egy weboldalra hány külső link mutat, főleg nem link gyűjtő, link katalógus oldalakról, hanem sokkal inkább az, hogy az oldaladon levő tartalmak mennyire hasznosak, mennyire relevánsak azok számára, akik az általad kulcsszóként megjelölt kifejezésekre keresnek.

Persze a releváns külső linkek száma is számít, de közel nem ez a legfontosabb szempont.

Okostelefon, tablet, mobil eszközök…

Nincs ez másképp a mobil eszközök esetében sem és a Google ezzel kapcsolatban komoly változtatást, komoly frissítést hajtott végre mostanában a rendszereiben, amely változás várhatóan 2015. április 21-én fog életbe lépni…

A Google eddig csak javasolta a weboldal tulajdonosoknak, hogy az oldaluk legyen responsive, azaz mobilbarát.

Ma már, azaz pontosabban április 21-től ez már nem csak ajánlás, hanem rangsorolási szempont lesz a találati listán való megjelenés szempontjából, ami a Google szerint komoly átrendeződést fog eredményezni. A keresőóriás ígérete szerint ez a találati lista átrendeződés csak a mobil eszközökről indított kereséseket fogja befolyásolni.

Ja, akkor nincs olyan nagy gáz…

De, van! Ne gondold azt, hogy mobil eszközről böngészők száma elenyésző, vagy hogy a Te oldaladat úgyis csak asztali gépről látogatják!

Elég csak megnézni, hogy az emberek milyen telefonokat szorítanak a fülükhöz vagy milyen telefonokon pötyögnek, bogarásznak az utcán, a plázákban, buszon, metrón, villamoson… Ha pedig már ilyen eszköz van a kezükben, biztos lehetsz benne, hogy előszeretettel használják böngészésre, információ keresésre, e-mail-ek olvasására, stb… Főleg, hogy egyre több a nyilvános wifi pont és egyre több mobil internet előfizetést is tartalmazó tarifacsomag.
És ugye a mobil azért mobil, hogy mindig kéznél legyen és mindig be legyen kapcsolva…

Apropó, e-mail-ezés! Építesz listát a weboldaladon? Gyűjtöd, elkéred, megszerzed az oldalad látogatóinak az e-mail elérhetőségét? Küldesz nekik hírlevelet?

Ha nem, az súlyos hiba, mert nem tudsz neki ajánlatot tenni bármikor! Ha igen, az jó, de mit gondolsz, hányan lesznek, akik a telefonjukon fogják elolvasni a hírleveledet és onnan fognak átkattintani a weboldaladra? És ha az oldalad nem mobilbarát, abban a pillanatban ki is fognak lépni róla…

Persze iparáganként nagy különbségek vannak, ami a mobilról indított kereséseket illeti, de az átlagos arány kb. 30%! Ez az arány pedig az elkövetkező években csak nőni fog a mobil eszközök fejlődésével és elterjedésével.

Abban sem lehetünk biztosak, hogy a Google nem dönt-e úgy egy következő algoritmus frissítéskor, hogy az asztali gépes keresések során is hátrébb sorolja a nem responsive oldalakat, hiszen a Google azt akarja elérni, hogy minden weboldal kompatibilis legyen bármilyen eszközzel. Márpedig a Google általában eléri amit akar. Ha nem megy szép szóval… majd megy egy újabb Pingvinnel vagy más egzotikus állattal…

Ha már rád is szólt a Google…

Ha a Te oldalad sem mobilbarát, akkor nagy valószínűséggel már kaptál is a Google-tól erre vonatkozó értesítést. Ha nem, akkor az elkövetkező hetekben számíthatsz egy ilyen tárgymezővel rendelkező levélre:

Subject: Mobilos használattal kapcsolatos problémák javítása itt: http://www.weboldalad.hu/

Ha szeretnél meggyőződni magad is arról, hogy az oldalad mennyire van barátságban a mobil eszközökkel és a Google szerint is rendben van-e, akkor ezen a linken ellenőrizheted.

Hogyan lehet Neked is mobilbarát weboldalad?

Nézd meg a weboldal készítési ajánlatunkat és bízz meg minket az új, mobilbarát weboldalad vagy webáruházad elkészítésével!

Referenciák: Nézd meg az általunk készített weboldalakat itt!

Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.