Hívd meg az olvasódat egy online kávéra,

avagy hogyan írd az üzleti blogodat?

Hívd meg az olvasódat egy online kávéra, avagy hogyan írd az üzleti blogodat?

Szerző: | Online Marketing Blog, weblapszöveg | 1 hozzászólás

Az előző “Miért kötelező üzleti blogot írni?” című cikkben körbejártam, hogy miért is erősen ajánlott egy kereskedelmi weblap tulajdonosának blogot írni. Ha nem olvastad, javaslom, kezdd azzal és utána térj vissza ide…

Ha viszont már tisztában vagy a blog írásának fontosságával és már csak azt lenne jó tudni, hogyan is írjál jó blogot, vagyis hogyan érd el, hogy elfogadják a meghívásodat egy “online kávéra”, akkor most segítek neked ebben…

A jó üzleti blog írásának szabályai (gyorstalpaló):

kis blogger

1. A legfontosabb: A hatásos főcím

A főcím a legfontosabb. Ezen múlik, hogy elolvassa-e az olvasó a cikkedet. Legyen figyelemfelkeltő. A jó főcímből kiderül, hogy mi a téma, azaz miről szól a cikk, ergo el tudom dönteni, hogy érdekel vagy nem. A jó főcímből a célcsoport magára ismer. A jó főcím megoldást, érékes információt ígér. Tehát a címben mindig legyen egy ígéret, de ne ígérj túl nagyot vagy olyat, amire nem ad megoldást a blogcikked. A cím felvethet egy problémát is, amire az utána következő írásodban található a megoldás.

Nagyon hatásos címtípus a kérdés, abból is a “Hogyan…” kezdetű az egyik leghatásosabb.

Lássuk csak ennek a blognak a címét:

  • A “Hívd meg az olvasót egy online kávéra…” kezdetű cím azt hiszem elég érdekes és figyelemfelkeltő.
  • A cím második részében van egy hogyan kezdetű kérdés.
  • Célcsoport megszólítva, ők az üzleti blogírók. Tehát valószínűsíthető, hogy csak azok fogják elolvasni, akik már blogot írnak vagy legalább tervezik az üzleti blog írását.
  • A téma egyértelmű: Hogyan írj üzleti blogot? A cím felvet egy problémát, mert sokaknak problémát okoz a blog írása.
  • A cím azt sejteti, hogy a cikkben megoldást, tippeket lehet kapni az eredményes blogíráshoz, tehát megvan a megoldás ígérete, ami miatt már megéri rászánni az időt és elolvasni a cikket.

2. Milyen hosszú legyen a cikk?

300 szó a Google által ajánlott cikk hossz. Persze ennek csak SEO szempontból van jelentősége. Nem baj, ha néha kevesebb, de ajánlott törekedni rá.

Ha ettől jóval hosszabb cikkben tudod csak kifejteni az adott témát úgy, hogy az olvasóknak érthető és kellően informatív legyen, akkor inkább bontsd két vagy több részre (úgy mint én ezt a témát…).

blog, seo

3. Kihez szóljon a szöveg?

A szöveg mindig 1 szám 2. személy: “Te”, azaz a szöveg mindig egyedül az olvasóról szóljon. Ha én olvasom, akkor rólam szóljon, hozzám beszélj és ne mindenkihez. Pl. “megakadályozzák a bőrünk szellőzését” helyett “megakadályozzák bőröd szellőzését”.

Mert engem, mint olvasót nem érdekel a más bőre, csak az enyém. Az olvasót az nem igazán érdekli, hogy mi történik “velünk, a nagy tömeggel” még akkor sem ha ő is része a nagy tömegnek, csak az, hogy mi fog történni ővele.

4. Mitől lesz a szöveg mozgalmas, érdekes, színes és élvezetes?

Használj mozgalmas, színes, érzelmeket, problémákat kifejező, negatív vagy pozitív töltetű szavakat (de azért ezt sem kell túlzásba vinni):

Pl. “mérgező, veszélyes, ártalmas, hatalmas, óriási, elenyésző, csekély, minimális, maximális, durva, brutális, gigantikus, fantasztikus, csodálatos, eszméletlen, elképesztő, hihetetlen, verhetetlen, utolérhetetlen”, stb…

5. Hogyan teheted olvashatóbbá a szövegedet?

A weboldal nem könyv. A könyvben nem okoz problémát elolvasni a hosszú, összefüggő, bekezdések nélküli szöveget.
Ezzel szemben weboldalt olvasni fárasztóbb a szemnek. Ha egy weboldalon összefüggő szövegmasszával találod szembe magad, valószínűleg gyorsan továbblépsz.

Hogy ezt elkerüld, a szöveged legyen szellős, tagolt, bekezdésekre bontott, alcímekkel tagolt. Egy bekezdés maximum 3-4 mondat legyen, aztán újabb bekezdés vagy alcím.

6. Mi a szerepe az alcímeknek és milyen a jó alcím?

Az alcímeknek önállóan összeolvasva is értelmesnek kell lenniük. Ha csak az alcímeket futom át, akkor is világos legyen számomra, hogy miről szól a cikk.

Az alcímek arra ösztönözzenek, hogy akarjak tovább olvasni. Az alcím feladata, hogy vonzza, irányítsa, vezesse a tekintetet és eladja a következő bekezdés elolvasását.

Nagyon jó cím és alcím típus a kérdés, mert az gondolkodásra, válaszadásra, továbbolvasásra késztet. Azt sugallja, hogy megkapom a választ a cikkből ha tovább olvasok.

Nem véletlenül alkalmaztam a kérdés alcím típust ebben a cikkben én is…

7. Miért fontosak a képek?

online kávé A képek segítik a megértést, az üzeneted átadását és befogadását az olvasó számára. Egy-egy kifejező kép sokat lendíthet az adott írásod olvasottságán. Mint amilyen például ez az online kávés kép. Sokkal jobb eredményt érhetsz el egy olyan cikkel, amelyben van egy-két kifejező kép. Főleg ha a cikkeddel valamilyen konkrét lépés megtételére is akarod ösztönözni az olvasóidat…


figyelemNeked van már olyan üzleti weboldalad amelyik komplex értékesítési gépezet, de emellett lehetővé teszi, hogy üzleti blogot írj? Például ehhez hasonló>>

Neked is lehet ilyen weboldalad akár 2 héten belül ha választasz a weboldal készítési csomagjaink közül, amelyekben minden együtt van, amire az internetes értékesítéshez szükséged lesz:

weboldal készítés, webáruház készítés


Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.