Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny.

Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a „blogíró ceruzádat” (úgynevezett klaviatúra vagy billentyűzet) és magadnak kell magad számára kötelezővé tenni, hogy rendszeresen megírj egy-egy hasznos új cikket az üzleti blogodba. Legalább is, ha jót akarsz az üzletednek…

Az üzleti blog írása azért erősen ajánlott, mert…

1. A weboldalad keresőoptimalizálásának egyik legjobb és talán a legegyszerűbb eszköze az üzleti blog rendszeres, következetes, stratégiára alapuló írása.

2. A listaépítés és a vásárlás előkészítés talán leghatékonyabb eszköze szintén az üzleti blog rendszeres, következetes, stratégiára alapuló írása.

Hogy miért?

Egyszerűen azért, mert ha a weboldaladon van blog és abban gyakran publikálsz újabb és újabb hasznos cikkeket, írásokat, azt a Google nagyon szereti. A Google ugyanis a keresőt használó internetezőknek hasznos, releváns tartalmat akar megjeleníteni a keresési találatok között.

Ezért nagyon szereti a folyamatosan bővülő hasznos és új tartalmat.

A weboldalad látogatója, a feliratkozott olvasód pedig számára hasznos és értékes információkat vár tőled, hiszen ezért keveredett az oldaladra, ezért iratkozott fel hozzád!

Azért, mert úgy találta, hogy abban a témában Te sokkal naprakészebb vagy nála.

És nem azért, hogy egyel több hírlevelet kapjon. Hírlevelet kapni senki nem akar, mert a hírlevél = reklám, legalábbis az ő fejében. (Ha Te is úgy gyűjtöd a feliratkozókat a weboldaladon, hogy „Iratkozzon fel az ingyenes hírlevelünkre”, akkor most már remélem tudod, hogy miért nem épül a listád!)

Na de visszatérve a blogírásra…

Szóval ha feliratkozókat gyűjtesz azért, hogy hírlevelet küldj nekik és még azt is szeretnéd, hogy időnként vásároljanak tőled (hát persze, hogy azt szeretnéd és azért gyűjtöd őket, mégis mi másért?), akkor az 1-es számú elv az legyen, hogy:

1. Hasznos és ingyenes „csalival” eléred, hogy feliratkozzanak
2. Rendszeresen folytatod a hasznos és ingyenes információk küldését számukra
3. Időnként kínálsz vásárlási lehetőséget is és ilyenkor az legyen teljesen egyértelmű, nem holmi burkolt célozgatás…

A feliratkozás utáni ingyenes és hasznos információ küldözgetés során pedig az elv az legyen (ez lesz a 2-es számú elv), hogy

A hasznos és ingyenes infót mindig a blogba írod! Soha nem a hírlevélbe!

Hogy miért?

1. Azért, mert ha e-mailben írod le, akkor az olvasó elolvassa, majd bezárja a levelet és folytatja a dolgát.
2. Az e-mailedet a Google nem olvassa (legalábbis reméljük 🙂 ), de megjeleníteni a találati listán biztosan nem tudja…

Akkor mit írj a hírlevélbe?

Egyszerű: A blogcikked ajánlóját, ami lehet akár egy az egyben a cikk első néhány sora, a téma bevezetése. Aztán pedig egy „A folytatáshoz kattints ide” típusú link következzen…

Miért így csináld?

Azért, mert az olvasódat a weboldaladra kell csalogatni. Szokja meg, hogy kattintani kell, szokja meg, hogy ott kapja tőled a hasznos információkat.

És ha már ott van és olvassa a blogodban levő írásaidat, találkozik a megoldásaiddal, ajánlataiddal és még akár a megrendelő űrlapot is van esélye megtalálni…

Még akkor is, ha nem rendel akkor ott és azonnal! Az sem hátrányos, ha legalább tudja, hogy mit, hogyan és mennyiért na és hogy hol lehet nálad megrendelni…

Online marketing aranyszabály: Tartalmat a blogba, ajánlót a hírlevélbe!

A következő részben azt fogjuk megvizsgálni, hogy hogyan írd az üzleti blogodat…


 

Ezeket is olvasd el!

This Post Has 2 Comments

  1. Barile Ildikó

    Nagyon hasznos infókat kaptam. Köszönöm.

    Üdvözlettel:
    B.Ildikó

    1. Égerházi Szabolcs

      Ennek igazán örülök…

Vélemény, hozzászólás?