Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Szerző: | Online marketing, Online Marketing Blog | 2 hozzászólás

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny.

Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a “blogíró ceruzádat” (úgynevezett klaviatúra vagy billentyűzet) és magadnak kell magad számára kötelezővé tenni, hogy rendszeresen megírj egy-egy hasznos új cikket az üzleti blogodba. Legalább is, ha jót akarsz az üzletednek…

Az üzleti blog írása azért erősen ajánlott, mert…

1. A weboldalad keresőoptimalizálásának egyik legjobb és talán a legegyszerűbb eszköze az üzleti blog rendszeres, következetes, stratégiára alapuló írása.

2. A listaépítés és a vásárlás előkészítés talán leghatékonyabb eszköze szintén az üzleti blog rendszeres, következetes, stratégiára alapuló írása.

Hogy miért?

Egyszerűen azért, mert ha a weboldaladon van blog és abban gyakran publikálsz újabb és újabb hasznos cikkeket, írásokat, azt a Google nagyon szereti. A Google ugyanis a keresőt használó internetezőknek hasznos, releváns tartalmat akar megjeleníteni a keresési találatok között.

Ezért nagyon szereti a folyamatosan bővülő hasznos és új tartalmat.

A weboldalad látogatója, a feliratkozott olvasód pedig számára hasznos és értékes információkat vár tőled, hiszen ezért keveredett az oldaladra, ezért iratkozott fel hozzád!

Azért, mert úgy találta, hogy abban a témában Te sokkal naprakészebb vagy nála.

És nem azért, hogy egyel több hírlevelet kapjon. Hírlevelet kapni senki nem akar, mert a hírlevél = reklám, legalábbis az ő fejében. (Ha Te is úgy gyűjtöd a feliratkozókat a weboldaladon, hogy “Iratkozzon fel az ingyenes hírlevelünkre”, akkor most már remélem tudod, hogy miért nem épül a listád!)

Na de visszatérve a blogírásra…

Szóval ha feliratkozókat gyűjtesz azért, hogy hírlevelet küldj nekik és még azt is szeretnéd, hogy időnként vásároljanak tőled (hát persze, hogy azt szeretnéd és azért gyűjtöd őket, mégis mi másért?), akkor az 1-es számú elv az legyen, hogy:

1. Hasznos és ingyenes “csalival” eléred, hogy feliratkozzanak
2. Rendszeresen folytatod a hasznos és ingyenes információk küldését számukra
3. Időnként kínálsz vásárlási lehetőséget is és ilyenkor az legyen teljesen egyértelmű, nem holmi burkolt célozgatás…

A feliratkozás utáni ingyenes és hasznos információ küldözgetés során pedig az elv az legyen (ez lesz a 2-es számú elv), hogy

A hasznos és ingyenes infót mindig a blogba írod! Soha nem a hírlevélbe!

Hogy miért?

1. Azért, mert ha e-mailben írod le, akkor az olvasó elolvassa, majd bezárja a levelet és folytatja a dolgát.
2. Az e-mailedet a Google nem olvassa (legalábbis reméljük 🙂 ), de megjeleníteni a találati listán biztosan nem tudja…

Akkor mit írj a hírlevélbe?

Egyszerű: A blogcikked ajánlóját, ami lehet akár egy az egyben a cikk első néhány sora, a téma bevezetése. Aztán pedig egy “A folytatáshoz kattints ide” típusú link következzen…

Miért így csináld?

Azért, mert az olvasódat a weboldaladra kell csalogatni. Szokja meg, hogy kattintani kell, szokja meg, hogy ott kapja tőled a hasznos információkat.

És ha már ott van és olvassa a blogodban levő írásaidat, találkozik a megoldásaiddal, ajánlataiddal és még akár a megrendelő űrlapot is van esélye megtalálni…

Még akkor is, ha nem rendel akkor ott és azonnal! Az sem hátrányos, ha legalább tudja, hogy mit, hogyan és mennyiért na és hogy hol lehet nálad megrendelni…

Online marketing aranyszabály: Tartalmat a blogba, ajánlót a hírlevélbe!

A következő részben azt fogjuk megvizsgálni, hogy hogyan írd az üzleti blogodat…


Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.