Az internet marketing két legfontosabb eszköze

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ha internet marketingben gondolkozol, jó ha tisztában vagy a következőkkel: Az internet marketing két legfontosabb kelléke a weboldal (vagy webáruház) és a hírlevélküldő rendszer. Bármelyik hiánya esetén nem beszélhetünk online marketingről vagy internetes értékesítésről.

Legfeljebb csak internetes próbálkozásról…

Az internet marketing két alapvető eszköze:

1. Weboldal vagy webáruház

Olyan weboldalra van szükséged, amelyet te magad is szerkeszteni tudsz. Nem függhetsz a webkészítő szakemberektől. A weboldal rendszernek kellően rugalmasnak kell lennie, ezért az ingyenes tárhelyen levő reklámokkal csúnyán teletűzdelt weboldal készítő rendszerek nem alkalmasak online kampányok kiszolgálására. Csak arra jók, hogy komolytalanná tegyék az internetes jelenlétedet és elriasszák az érdeklődőidet.

Alapvető fontosságú, hogy rendelkezzél megfelelő weboldallal, de ez önmagában még nem elég. Ha csak weboldalad van és attól várod az átütő eredményeket, csalódni fogsz: A weboldalad önmagában csak egy passzív reklámfelület. A weboldal nem tudja a látogatót érdeklődővé, majd vásárlóvá alakítani.

Számtalan esetben láttam már, hogy cégtulajdonosok elkészíttették a prospektus szemléletű weboldalt a cégnek, majd hátradőltek és várták a csodát. Az igazság az, hogy attól, hogy a céged “fenn van a neten” egy weboldallal, még nem lesz több vevőd. Ahhoz már jól megtervezett, profin felépített marketing gépezet szükséges.

Az internet marketing nem arról szól, hogy van egy weboldal, amin minden infó fenn van a cégről és a termékekről.

2. A hírlevélküldő rendszer

De fordítva is igaz: Kell, hogy legyen megfelelő tudású hírlevél küldő rendszered is. De csak levelekkel, csak e-mailekkel sem fogsz tudni eladni semmit sem. Szükséges hozzá egy weboldal, már csak azért is, mert az adja az igazi információs felületet, feliratkozó felületet és a megrendelő felületet.

E kettő csak együtt hatékony, önmagában mindkettő kevés! Képzeld el úgy, hogy az internet marketingben a weblapod a karosszéria, a motor pedig a hírlevélrendszer. Az egyik a hordozófelület amit mindenki lát, ami észrevehető, figyelemfelkeltő, a másik pedig a háttérben, a motorháztető alatt működő gépezet.

Olyan hírlevél küldőre lesz szükséged, amely autoresponderként működik, azaz a feliratkozáshoz képest előre meghatározott időpontokban tudja kiküldeni a leveleket, anélkül, hogy neked be kellene avatkoznod.

Persze ezen kívül még sok-sok feladatot kell ellátnia e két alapvető internet marketing eszköznek.

Mindkettővel foglalkozunk részletesen az online kampány készítés technikáit bemutató oktatóanyagban, aminek a segítségével profi kampánykészítővé képezheted magad…

Ezeket is olvasd el!

Vélemény, hozzászólás?

Küldj üzenetet / Kérj árajánlatot!

Ha kérdésed van vagy árajánlatot kérnél, használd az alábbi üzenetküldő űrlapot! Minden megkeresésre, kérdésre 24 órán belül (vagy még hamarabb) válaszolok!