Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak, elősegíti vagy éppen hátráltatja az internetes értékesítési célkitűzéseidet, vonzza vagy taszítja a látogatókat.

A weboldal adja a termék bemutatási és rendelési felületét valamint a további, feltétlenül szükséges oldalakat. Erre a célra a legalkalmasabb valamilyen tartalomkezelő rendszer, amelyek ráadásul ingyenesek is. Pl. WordPress, Joomla, Drupal.

Az ingyenesség itt nem tévesztendő össze az ingyenes, reklámokkal telezsúfolt és igencsak korlátozott lehetőségeket adó weboldal készítő alkalmazásokkal! Ezeket el kell felejteni, ha értékesíteni akarsz az interneten! Ezek arra valók, hogy hobbi oldalakat üzemeltess velük ingyen.

Fizetned kell egy saját domain névért (pl. www.weboldalad.hu) és egy tárhelyért, ahol a weboldalad üzemel. Nem vesznek úgy komolyan a vevők, ha azt látják, hogy nincs 10.000 Ft-od évente erre!

Az ingyenesség azt jelenti, hogy miután megvan a domain és a tárhely, te magad is letöltheted és feltelepítheted a tartalomkezelő rendszert és te magad HTML ismeret és programozói tudás nélkül képes lehetsz WodrPress, Drupal vagy Joomla alapú, online értékesítésre és kampányolásra alkalmas weboldalt készíteni.

Persze ez is kerülhet pénzbe, ha te magad ezt nem akarod vagy nem tudod megcsinálni és megbízol ezzel egy gyakorlott szakembert.

Én elsősorban azt javaslom, hogy te magad csináld meg, ha van elegendő ismereted és gyakorlatod. Persze ehhez sok mindent meg kell tanulnod, ami meglehetősen sok idő. Az idő pedig, mint tudjuk, pénz, és ez ebben az esetben is igaz.

Mit is jelent ez?

Azt, hogy ha most még nem értesz a weboldal készítéshez, beletelhet pár évbe mire megtanulsz ütőképes, profi, értékesítésre alkalmas honlapot készíteni. Ez pedig azt jelenti, hogy az értékesítési eredmények is ennyivel később fognak jelentkezni! És ez jelentős anyagi veszteség Neked…

Megcsináltatni sok esetben kevesebbe kerül, mint megcsinálni. Hiszen ha egyből profi, szakszerű weboldallal indulhatsz, az több bevételt hozhat, mint amennyit megspóroltál volna, ha magad csinálod.

De milyen is az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az a jó értékesítési célú weboldal, amelyik minden eszközével, minden betűjével, minden grafikájával arra törekszik, hogy az oldal látogatója megtegye azt, amit az oldal tulajdonosa szeretne. Ez a legfontosabb szempont, ez a legfontosabb cél!

Azaz az oldalon csak egy dolgot lehessen csinálni. Pl. megrendelni vagy feliratkozni.

Semmi menü, semmi más oldalakra mutató linkek, semmi vibráló, ugráló, figyelemelterelő bannerek! Ezek csak arra jók, hogy elvigyék a nehezen odaterelt látogatót az oldaladról!

Ezt legegyszerűbben úgy érheted el, ha a weboldal látszólag csak egy oldalból áll. A látogató mindig csak azt az egy oldalt látja, amit éppen látnia kell! Ez pedig mindig azaz oldal, amit Te szeretnél, hogy a látogató lásson!

Jó példa erre a www.onlinekampanykeszites.hu oldal, ahol csak feliratkozni lehet, mert én azt szeretném, hogy feliratkozz! Nem akarom, hogy le-fel görgess, hogy ide-oda kattintgass, hogy blogot olvass! Arra majd ráérsz, ha már feliratkoztál!

Neked sem ajánlok a weboldaladra olyasmit, ami nem feltétlenül fontos. Tudom, hogy nagy a kísértés, hogy telerakd sok-sok menüponttal, ami különböző aloldalakra visz, mert te sok mindenhez értesz. De inkább ne tedd!

Csak olyan tartalom (szöveg, kép, grafika, link, banner) lehet az oldaladon, ami a számodra fontos lépés megtételére ösztönzi a látogatót! Minden más nem csak felesleges, de veszélyezteti mindazon céljaid elérését, amiért az oldalt létrehoztad!

Semmi keresnivalója az oldaladon mindenféle hasznosnak tűnő, de valójában gagyi és zavaró kütyünek: Névnap, időjárás, látogató számláló, hasznos linkek, bannercserés bannerek, mindenféle reklámok, stb…

Ezek, még ha jó esetben nem is viszik el a látogatót másik weboldalra az oldaladról, de zavaróak, figyelem elterelőek és teljesen feleslegesek.

Hidd el, nem azért jön az oldaladra a látogató, hogy megtudja, hogy milyen névnap van éppen! De nem is azért, hogy megnézze, hogy mennyit mutat a látogatószámlálód! Ez utóbbi amúgy is csak neked fontos és csak rád tartozik.

Nem attól lesz profi a weboldal, hogy ilyen kütyükkel van tele… hanem attól, hogy elegendő pénzt termel neked…


Weboldal és Webáruház készítési ajánlatunk>>

 

Ezeket is olvasd el!

Vélemény, hozzászólás?