Hirdetés, újsághirdetés, szórólap...

2. rész

Hirdetés, újsághirdetés, szórólap – 2. rész

Szerző: | Email marketing, Internetes értékesítés, Online marketing, Online Marketing Blog | 1 hozzászólás

Az előző rész rögtönzött összefoglalásából jól látszik, hogy nagyjából ugyanazokkal a hátrányokkal rendelkezik mindegyik hirdetési forma. Az előnyeik pedig nehezen megfoghatóak.

A hagyományos hirdetési csatornák, mint a hirdetés, újsághirdetés, szórólap ráadásul igen költségesek.

De a legnagyobb baj az, hogy nem célzottak, hanem egyszerűen csak megpróbálnak sok embert elérni és kész. A nagy számok törvénye alapján működnek. Például a tv-ben az intimbetét reklám ugyanúgy rá van ömlesztve mindenkire, férfira, nőre, gyerekre, öregre, mint az autó reklám.

Soha nem tudod, vagy legalábbis nem 100% pontosan, hogy a marketing költségeid mekkora része volt telitalálat vagy éppen kidobott pénz, vagyis melyik hirdetés, újsághirdetés, szórólap ért célba és melyik nem. Ráadásul ez éves szinten több százezer vagy több millió forint kiadást jelent a cégednek.
Az újságok, rádiók, tv csatornák reklámszakemberei csak azt tudják neked megmondani, hogy mekkora példányszámban jelenik meg a lap, mekkora a hallgatottsága vagy nézettsége a rádió vagy tv csatornának.

De ebből te nem fogod megtudni, ami számodra igazán fontos. Csak valószínűsítheted, hogy sokan fognak találkozni a hirdetéseddel.
A hirdetések ára általában annál magasabb, minél nagyobb példányszámban jelenik meg az adott lap. Az olvasók kb. 90%-át azonban egyáltalán nem érdekli a hirdetésed, a terméked, a szolgáltatásod, azaz nem releváns számára a reklámod. Vagy észre sem veszi a több száz hirdetés tengerben. Tehát azokért is fizetsz nem is keveset, akik nem kíváncsiak rád!

Egy újsághirdetés esetében például sokkal fontosabb az, hogy az adott lapszámot hányan vásárolták meg, mint az, hogy mekkora példányszámban jelent meg. Az újságárusoktól ugyanis kötegszámra viszik vissza az el nem adott példányokat. Persze az eladott darabszám sem adja meg, hogy hányan olvasták el a hirdetésedet.

A szórólapok gyakorlatilag szinte 100%-ban a postaládák melletti kukában landolnak, olvasás nélkül, ezt naponta látom. (Ezért is hívom én a szórólapozást “kukamarketingnek”) Ráadásul kéretlen reklám íze van, és amúgy sem ismerem a céget, miért bíznék meg benne?

Engem még soha nem kérdeztek meg telefonon, hogy egy adott időpontban melyik tv csatorna melyik műsorát néztem, vagy melyik rádiót hallgattam. A szakembereik mégis ezt az adatot hangoztatják leginkább. Ennyit a rádió és tv reklámok pontosságáról…

De a lényeg amúgy sem az, hogy hányan nézték vagy hallották! Ami igazán fontos, az az, hogy az olvasók, hallgatók, nézők közül ki az, akit érdekelt az, amit te mondani akartál nekik? Bár nagyon sokat fizetsz érte, erre mégsem kapsz megnyugtató választ.

A legtöbb vállalkozó még mindig szinte kizárólag újsághirdetésben és szórólapozásban gondolkozik, évek óta csak ezeket a marketing eszközöket használja. Lehet, hogy a weboldalukon ott van a feliratkozási lehetőség, mert a weboldal készítője beépítette, mégsem használják.

Pedig az e-mail marketing vagy online marketing, amelynél mindezekre megbízható, pontos választ kapsz, ráadásul a fentiekhez képest fillérekbe kerül, bárki számára elérhető, legolcsóbb, leghatékonyabb és leginkább célzott marketing eszköz egy kis és középvállalkozás számára!

Hiszen hírlevelet vagy ajánlatot csak annak küldesz, aki az érdeklődését a feliratkozásával kifejezte…

Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.