Hirdetés, újsághirdetés, szórólap – 2. rész

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Az előző rész rögtönzött összefoglalásából jól látszik, hogy nagyjából ugyanazokkal a hátrányokkal rendelkezik mindegyik hirdetési forma. Az előnyeik pedig nehezen megfoghatóak.

A hagyományos hirdetési csatornák, mint a hirdetés, újsághirdetés, szórólap ráadásul igen költségesek.

De a legnagyobb baj az, hogy nem célzottak, hanem egyszerűen csak megpróbálnak sok embert elérni és kész. A nagy számok törvénye alapján működnek. Például a tv-ben az intimbetét reklám ugyanúgy rá van ömlesztve mindenkire, férfira, nőre, gyerekre, öregre, mint az autó reklám.

Soha nem tudod, vagy legalábbis nem 100% pontosan, hogy a marketing költségeid mekkora része volt telitalálat vagy éppen kidobott pénz, vagyis melyik hirdetés, újsághirdetés, szórólap ért célba és melyik nem. Ráadásul ez éves szinten több százezer vagy több millió forint kiadást jelent a cégednek.
Az újságok, rádiók, tv csatornák reklámszakemberei csak azt tudják neked megmondani, hogy mekkora példányszámban jelenik meg a lap, mekkora a hallgatottsága vagy nézettsége a rádió vagy tv csatornának.

De ebből te nem fogod megtudni, ami számodra igazán fontos. Csak valószínűsítheted, hogy sokan fognak találkozni a hirdetéseddel.
A hirdetések ára általában annál magasabb, minél nagyobb példányszámban jelenik meg az adott lap. Az olvasók kb. 90%-át azonban egyáltalán nem érdekli a hirdetésed, a terméked, a szolgáltatásod, azaz nem releváns számára a reklámod. Vagy észre sem veszi a több száz hirdetés tengerben. Tehát azokért is fizetsz nem is keveset, akik nem kíváncsiak rád!

Egy újsághirdetés esetében például sokkal fontosabb az, hogy az adott lapszámot hányan vásárolták meg, mint az, hogy mekkora példányszámban jelent meg. Az újságárusoktól ugyanis kötegszámra viszik vissza az el nem adott példányokat. Persze az eladott darabszám sem adja meg, hogy hányan olvasták el a hirdetésedet.

A szórólapok gyakorlatilag szinte 100%-ban a postaládák melletti kukában landolnak, olvasás nélkül, ezt naponta látom. (Ezért is hívom én a szórólapozást “kukamarketingnek”) Ráadásul kéretlen reklám íze van, és amúgy sem ismerem a céget, miért bíznék meg benne?

Engem még soha nem kérdeztek meg telefonon, hogy egy adott időpontban melyik tv csatorna melyik műsorát néztem, vagy melyik rádiót hallgattam. A szakembereik mégis ezt az adatot hangoztatják leginkább. Ennyit a rádió és tv reklámok pontosságáról…

De a lényeg amúgy sem az, hogy hányan nézték vagy hallották! Ami igazán fontos, az az, hogy az olvasók, hallgatók, nézők közül ki az, akit érdekelt az, amit te mondani akartál nekik? Bár nagyon sokat fizetsz érte, erre mégsem kapsz megnyugtató választ.

A legtöbb vállalkozó még mindig szinte kizárólag újsághirdetésben és szórólapozásban gondolkozik, évek óta csak ezeket a marketing eszközöket használja. Lehet, hogy a weboldalukon ott van a feliratkozási lehetőség, mert a weboldal készítője beépítette, mégsem használják.

Pedig az e-mail marketing vagy online marketing, amelynél mindezekre megbízható, pontos választ kapsz, ráadásul a fentiekhez képest fillérekbe kerül, bárki számára elérhető, legolcsóbb, leghatékonyabb és leginkább célzott marketing eszköz egy kis és középvállalkozás számára!

Hiszen hírlevelet vagy ajánlatot csak annak küldesz, aki az érdeklődését a feliratkozásával kifejezte…

Ezeket is olvasd el!

This Post Has One Comment

  1. Kedves Szabolcs!

    Valakinek ki kellene mondania már végre, hogy sem az offline, sem az online hirdetéseket nem tudja a vállalkozások döntő többsége eredményesen megvalósítani marketing szakember segítsége nélkül. (Sokan még azzal együtt sem.)

    Ennek az a fő oka, hogy a vállalkozások többségének nincs semmilyen marketingterve, amelybe sikeresen lehetne beilleszteni és összehangolni az offline és az online kampányait. Enélkül pedig semmilyen kampánymódszer nem lesz hosszútávon sikeres.

    Tény, hogy az online marketing tevékenységhez jóval alaposabb technikai ismeretek szükségesek, mint az offline marketingeszközök alkalmazásához. Ezért van az, hogy a vállalkozások nagy része nem használja ki az online marketing lehetőségeit.

    Ráadásul az is közismert, hogy az online marketing területen elképesztően sok olyan “szakember” kínálja a “segítségét”, akikről többnyire az szokott kiderülni, hogy többe kerülnek, mint amennyit hoznak. Így aztán nem csoda, ha a kisvállalkozások legnagyobb része igencsak frusztrált online marketing témában.

    Jómagam is többször megégettem a kezem, amikor ismert “szakértőket” vettem igénybe, de egyikkel sem jártam sikerrel. Még karácsonyi időszakban sem tudtak bevételnöveléshez segíteni. (Kiváló termék ellenére sem.)

    Fentieken kívül szeretném megemlíteni, hogy természetesen fontosnak tartom az online marketinget, de azt is szeretném megjegyezni, hogy az offline marketingeszközök is sikeresen működnek és jól ellenőrizhetők, ha szakember alkalmazza azokat. Például a szórólapkampányok is nagyon jól működnek, ha valaki ismeri a szórólapozás alapszabályait.

    Elnézést a kissé hosszúra sikeredett írásomért, de azt gondoltam, hogy hátha hasznos lesz a hozzászólásom.

Vélemény, hozzászólás?

Küldj üzenetet / Kérj árajánlatot!

Ha kérdésed van vagy árajánlatot kérnél, használd az alábbi üzenetküldő űrlapot! Minden megkeresésre, kérdésre 24 órán belül (vagy még hamarabb) válaszolok!