Online vásárlás:

Új webáruház jogszabály

Online vásárlás: Új webáruház jogszabály lépett életbe

Szerző: | Internetes értékesítés, Internetes kereskedelem, Online Marketing Blog | 0 hozzászólás

Tudsz róla, hogy pár napja új webáruház jogszabály vonatkozik a webáruházakra és az online kereskedelemre? A változás lényege, hogy az eddigi 8 munkanap helyett most már 14 napig küldheti vissza a vevő az online vásárolt terméket. Ez a szabályozás érvényes az egész EU-ban, tehát tulajdonképpen mostantól ránk is az egységes EU-s szabályozás vonatkozik.

Az új webáruház jogszabály lényege

Az új szabályozás 2014. június 13-tól van érvényben. Ez a változás elsősorban a vásárlók számára kedvező, hiszen megnyugtatóbb egy vásárlási döntés meghozatala előtt az a tudat, hogy 2 hétig élhet az indoklás nélküli termék visszaküldés lehetőségével. Ez növelheti az internetes vásárlási kedvet.

Úgy tűnik, hogy az eddigiekhez képest most szinte kétszer annyi ideje van a vásárlónak élni ezzel a lehetőséggel, de a valóság az, hogy eddig 8 munkanap helyett most 14 naptári napról van szó, tehát a különbség nem olyan jelentős.

Így viszont bármelyik EU-s tagállamtól vásárolhatunk úgy, hogy egységes 14 munkanapunk van a termékről dönteni, függetlenül az adott ország nemzeti vagy egyéb ünnepeitől, munkaszüneti napjaitól.

Csak a vásárlóknak kedvez?

új webáruház jogszabályFentebb említettem, hogy az új szabályozás elsősorban a vásárlók számára lesz előnyös és ha webáruházad van vagy értékesítesz az interneten, joggal kérdezheted, hogy neked ez miért lenne jó?

Tulajdonképpen azért, mert ezekkel a feltételekkel már Te is könnyebben adhatsz el külföldi vásárlóknak, hiszen a külföldi vásárló is ugyanazokkal a feltételekkel vásárolhat nálad, mint a saját országában.

Másrészt ha ettől a változástól növekszik az internetes vásárlási kedv, főleg itthon, akkor az mégiscsak előnyös lehet minden hazai vállalkozónak, aki értékesítési céllal van jelen az interneten (mi másért is lenne?).

Használhatom vagy csak kipróbálhatom?

A változás lényege az is, hogy csak olyan termék küldhető vissza elállási szándékkal, amelyet csak a kipróbálás mértékéig használtak, tehát a rendeltetésszerű rendszeres használat már kizáró ok. Magyarul nem járhatsz egy hétig a megvásárolt cipőben, hogy aztán visszaküldd és elállj a vásárlástól.

A visszaküldési arány jellemzően 1-2%, tehát nem kell annyira félni ettől a szabályozástól sem. Ráadásul aki interneten értékesít, az kisebb költséget és kevesebb kockázatot vállal, mint aki hagyományos üzletben teszi ugyanezt (üzlethelyiség, személyzet, rezsi, biztosítás, lopáskockázat, stb.)

Ha tehát még nem készültél fel, akkor mielőbb módosítsd az ÁSZF-et a weboldaladon vagy webáruházadban, hogy megfeleljen az új, egységes EU-s szabályozásnak.

Mire számíts, ha elmulasztod?

új webáruház jogszabályJelenleg még csak ezért a mulasztásért nem jár bírság és külön erre vonatkozó ellenőrzéseket sem tervez a Fogyasztóvédelmi Hatóság. De egy általános webáruház ellenőrzés során az ellenőrzés szinte biztos, hogy ki fog terjedni az ÁSZF-re is, így tehát mielőbb érdemes a változást átvezetni.

A hatóság szóvivője szerint egy ilyen ellenőrzés során ha más kirívó szabálytalanságot nem találnak, akkor akár egy figyelmeztetéssel is meg lehet úszni az elmaradást.

De, hogy meddig lesz ilyen elnéző a hatóság, azt nem tudhatjuk…

További információk a változásról>>


Neked van már webáruházad vagy értékesítésre alkalmas weboldalad?

Ha még nincs, itt az idő, hogy belépj erre a piacra! De ha már van, csak kissé eljárt felette az idő, az majdnem olyan, mintha nem is lenne! Bízz meg minket az új webáruházad vagy marketing szemléletű, értékesítésre alkalmas weboldalad elkészítésével!

weboldal készítés, webáruház készítés

Felkerült pár referencia az oldalunkra, láttad már? Itt tudod megnézni!


Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.