Tudsz róla, hogy pár napja új webáruház jogszabály vonatkozik a webáruházakra és az online kereskedelemre? A változás lényege, hogy az eddigi 8 munkanap helyett most már 14 napig küldheti vissza a vevő az online vásárolt terméket. Ez a szabályozás érvényes az egész EU-ban, tehát tulajdonképpen mostantól ránk is az egységes EU-s szabályozás vonatkozik.
Az új webáruház jogszabály lényege
Az új szabályozás 2014. június 13-tól van érvényben. Ez a változás elsősorban a vásárlók számára kedvező, hiszen megnyugtatóbb egy vásárlási döntés meghozatala előtt az a tudat, hogy 2 hétig élhet az indoklás nélküli termék visszaküldés lehetőségével. Ez növelheti az internetes vásárlási kedvet.
Úgy tűnik, hogy az eddigiekhez képest most szinte kétszer annyi ideje van a vásárlónak élni ezzel a lehetőséggel, de a valóság az, hogy eddig 8 munkanap helyett most 14 naptári napról van szó, tehát a különbség nem olyan jelentős.
Így viszont bármelyik EU-s tagállamtól vásárolhatunk úgy, hogy egységes 14 munkanapunk van a termékről dönteni, függetlenül az adott ország nemzeti vagy egyéb ünnepeitől, munkaszüneti napjaitól.
Csak a vásárlóknak kedvez?
Fentebb említettem, hogy az új szabályozás elsősorban a vásárlók számára lesz előnyös és ha webáruházad van vagy értékesítesz az interneten, joggal kérdezheted, hogy neked ez miért lenne jó?
Tulajdonképpen azért, mert ezekkel a feltételekkel már Te is könnyebben adhatsz el külföldi vásárlóknak, hiszen a külföldi vásárló is ugyanazokkal a feltételekkel vásárolhat nálad, mint a saját országában.
Másrészt ha ettől a változástól növekszik az internetes vásárlási kedv, főleg itthon, akkor az mégiscsak előnyös lehet minden hazai vállalkozónak, aki értékesítési céllal van jelen az interneten (mi másért is lenne?).
Használhatom vagy csak kipróbálhatom?
A változás lényege az is, hogy csak olyan termék küldhető vissza elállási szándékkal, amelyet csak a kipróbálás mértékéig használtak, tehát a rendeltetésszerű rendszeres használat már kizáró ok. Magyarul nem járhatsz egy hétig a megvásárolt cipőben, hogy aztán visszaküldd és elállj a vásárlástól.
A visszaküldési arány jellemzően 1-2%, tehát nem kell annyira félni ettől a szabályozástól sem. Ráadásul aki interneten értékesít, az kisebb költséget és kevesebb kockázatot vállal, mint aki hagyományos üzletben teszi ugyanezt (üzlethelyiség, személyzet, rezsi, biztosítás, lopáskockázat, stb.)
Ha tehát még nem készültél fel, akkor mielőbb módosítsd az ÁSZF-et a weboldaladon vagy webáruházadban, hogy megfeleljen az új, egységes EU-s szabályozásnak.
Mire számíts, ha elmulasztod?
Jelenleg még csak ezért a mulasztásért nem jár bírság és külön erre vonatkozó ellenőrzéseket sem tervez a Fogyasztóvédelmi Hatóság. De egy általános webáruház ellenőrzés során az ellenőrzés szinte biztos, hogy ki fog terjedni az ÁSZF-re is, így tehát mielőbb érdemes a változást átvezetni.
A hatóság szóvivője szerint egy ilyen ellenőrzés során ha más kirívó szabálytalanságot nem találnak, akkor akár egy figyelmeztetéssel is meg lehet úszni az elmaradást.
De, hogy meddig lesz ilyen elnéző a hatóság, azt nem tudhatjuk…
További információk a változásról>>
Neked van már webáruházad vagy értékesítésre alkalmas weboldalad?
Ha még nincs, itt az idő, hogy belépj erre a piacra! De ha már van, csak kissé eljárt felette az idő, az majdnem olyan, mintha nem is lenne! Bízz meg minket az új webáruházad vagy marketing szemléletű, értékesítésre alkalmas weboldalad elkészítésével!