Online vásárlás: A látogató, aki a weboldaladra téved, valamire megoldást keres!

Nem érdekli a céged története 10 évre visszamenőleg. Az érdekli, hogy a gondjára, bajára megtalálja-e a megoldást. Ha igen, van esélyed. Ha a cégbemutatóddal untatod, pár másodpercen belül tovább áll!
De ha megtalálja nálad a szóba jöhető megoldást, vásárolni akkor sem fog azonnal.

Hogy miért nem? Azért, mert az emberek az internetet ingyenes információgyűjtésre és nem vásárlásra használják. Ennek ellenére mégis évről-évre növekszik az online vásárlás mértéke az egész világon.

Másrészt az internet személytelen médium. Bárki állíthat magáról vagy a cégéről bármit.

Ezért a legfontosabb, hogy bizalmat kell kiépítened. Meg kell győznöd az érdeklődőt, hogy te, vagy a céged szakértő abban a témában, és te tudod a legjobb megoldást nyújtani a problémájára. Ez azonban nem megy azonnal, ez egy több lépcsős folyamat.

Igen ám, de az interneten weboldalak milliói versengenek az érdeklődők kegyeiért. Pont emiatt igen kicsi az esélye annak, hogy aki rád talált, legközelebb is téged fog megtalálni…

  • Ezért neked össze kell gyűjtened azokat, akik a te terméked vagy szolgáltatásod iránt érdeklődnek (listaépítés),
  • Meg kell szerezned az elérhetőségüket, hogy bármikor kommunikálhass velük (e-mail cím gyűjtés),
  • Csak így van esélyed megmutatni, bebizonyítani nekik, hogy szakértő vagy a területeden. Csak így nyerheted el a bizalmukat. Az emberek ugyanis azzal kötnek üzletet, akit ismernek, akit kedvelnek, és akiben megbíznak! Szerintem te is így vagy ezzel… Az online vásárlás, az internetes kereskedelem esetén ez még inkább igaz!

Mindegy, hogy most éppen jól vagy rosszul megy az üzleted. A termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődők elérhetőségét gyűjtened kell! Ez az adatbázis a legnagyobb kincs egy vállalkozás számára!


Ezeket is olvasd el!

This Post Has 2 Comments

  1. Nagy Zoltán

    Kedves Szabolcs!
    Vannak speciális esetek pl.: esküvő! Itt nem küldhetek neki hírlevelet ha már egyszer megnősült. Nem csinálhatok neki klubkártyát mert megsértődik… 🙂 Ilyen esetekre mit javasol!? Üdvözlettel: Zoltán

    1. Égerházi Szabolcs

      Kedves Zoltán, ez így igaz. Ha már megvolt az esküvő, nem küldhet neki továbbra is esküvői meghívó tartalmú hírlevelet. Még akkor sem, ha sokan vannak, akiknek többször is van ilyesmire szükségük :-).

      Az első gondolatom az volt, hogy miért csak esküvői meghívót készítenek, de hamar rájöttem, hogy mindenféle más meghívó is van a kínálatukban.

      Az esküvő után jellemzően a következő nagy esemény a keresztelő. Meg a ballagás. Szalagtűző. Diploma.

      Közben pedig névnapok, születésnapok, gyerekzsúrok, családtagok egyéb eseményei, pl. esküvő a családban, baráti körben, stb…

      Szóval szerintem az esküvő utáni első hírlevélben gratulálni kell a nagy eseményhez, majd fokozatosan megismertetni az olvasóval a cég többi meghívó termékét. A lényeg, hogy az évek során nem hogy ne tudjon kimenni az olvasó fejéből az Ön cége, hanem egyből az jusson eszébe, bármilyen eseményről legyen is szó.

      És a klubkártya ez esetben jelenthetné azt, hogy „Bármilyen további meghívó rendelés esetén ez és ez az előny jár önnek…”

Vélemény, hozzászólás?