Felejtsd el!

Üzletben nincs gmail cím!

Felejtsd el! Üzletben nincs gmail cím!

Szerző: | Internetes értékesítés, Online Marketing Blog | 15 hozzászólás

Hű de régóta akarok már erről írni… Mi bajom van nekem a gmail címmel?
Természetesen semmi. Szuper levelező rendszer. Sőt, az ingyenes e-mail szolgáltatók közül mindenképpen a lehető legjobb választás a gmail.com (és nem a magyar gmail.hu!), én is használom.

A címbeli felvetés nem csak a gmail-re vonatkozik, hanem a freemail-re, citromail-re és hasonló ingyenes társaira.

Valószínűleg szükséged lesz egy gmail címre

Ha vállalkozásod van és weboldalad is, valószínűleg szükséged lesz egy gmail címre, hiszen a Google olyan nagyszerű webes szolgáltatásokat biztosít ingyenesen a weboldal tulajdonosoknak, amelyeknek a használata nem csak erősen ajánlott, hanem szinte kötelező!

Ilyen például a Google Analytics, amellyel a weboldalad látogatottságát tudod alaposan kielemezni. Az Analytics-hez pedig, és a többi Google szolgáltatáshoz legpraktikusabb, ha egyetlen gmail fiókkal férsz hozzá.

Így tehát pontosítom a címbeli felvetésemet: Üzletben van (lehet) gmail címed, de nem arra, amire elsődlegesen való, azaz NE használd üzleti levelezésre!

Elszomorító látvány amikor weboldalakon járva azt látom, hogy kapcsolati címként egy gmail cím van megadva. Olyan weboldalon, amely egyébként saját domain-nel rendelkezik!

Vagy amikor autóban ülve az előttem haladó furgonon ott a reklámfelirat (kitalált példa):

“Duguláselhárítás, csatornatisztítás. www.dugulasmester.hu E-mail: dugulasmester@gmail.com Telefon: 06 1 123-4567”

De hirdetési újságokban is gyakran találkozok ilyesmivel.

Miért? Miért használnak egyes vállalkozók üzleti levelezésre gmail címet?

Azért mert ingyen van? Azért mert bárki, az internethez, számítástechnikához esetleg nem nagyon értő vízszerelő is létre tud hozni magának egy ingyenes e-mail fiókot? Vagy azért, mert egy ilyen e-mail fiók bármikor, bárhonnan elérhető?

Hogy nézne az ki, ha pl. a Tesco vagy a Samsung multicégek gmail címet adnának meg? Igaz, hogy nagyon komolytalan lenne? Talán nem véletlen az, hogy komoly cégeknél ilyen nem fordulhat elő.

gmail, e-mail A helyzet az, hogy ha már van tárhelyed és van saját domain név alatt működő weboldalad, ahhoz már nem kerül külön pénzbe úgynevezett “céges” e-mail címet létrehozni. Akár többet is. Akár minden munkatársnak egyet. Külön a pénzügyesnek, raktárosnak, számlázásnak, vevőszolgálatnak, stb…

Ahogyan a domain neved is a cégedet, márkanevedet vagy a tevékenységedet “reklámozza” és teljesen egyedi, olyan, amilyen csak neked van, úgy az e-mail címeddel, mint elsődleges kontakt lehetőséggel is ezt a cégnevet, márkát, tevékenységedet kell kifejezni, megmutatni, reklámozni.

Tehát a fenti példával élve:

www.dugulasmester.hu E-mail: dugulasmester@dugulasmester.hu. Vagy dugulaselharitas@dugulasmester.hu

Ugye, hogy másképp néz ki? Ugye, hogy komolyabb benyomást kelt? A gmail-es e-mail címmel csak egy magánzó valaki vagy, egy sufnivállalkozás, céges e-mail címmel pedig egy céget képviselsz. Például egy duguláselhárítással foglalkozó céget! Hidd el, más benyomást kelt az ügyfélben, pedig lehet, hogy Te csak egy egyszemélyes vállalkozás vagy, de ezt a megrendelő nem fogja tudni. Azt fogja gondolni, hogy egy “cég” küldi ki hozzá az egyik szakemberét…

Technikai érvek, amelyek kilövik a “gmail-t bárhonnan elérem és ingyen van” érveket…

  • Valamirevaló tárhelyszolgáltatónál korlátlan számú “céges”, a domain-edhez tartozó e-mail címet hozhatsz létre.
  • Ezeket a “céges” e-mail címeket (e-mail fiókokat) beállíthatod a számítógépeden e-mail kliensekhez is (pl. Outlook, Outlook Express, Thunderbird, stb…)
  • Ha több gépet használsz a levelezésed követésére, az is megoldható levelezőkliens használata esetén is, ha az imap beállítást használod. Ebben az esetben ugyanis a géped és a levelező szerver között oda-vissza irányú a kommunikáció. Ha egy levelet elolvastál, töröltél vagy megválaszoltál, az imap beállításnak köszönhetően mindkét gépen mindig az aktuális állapotot fogod látni a levelezőkliensben
  • A céges levelezés, a céges e-mail fiók természetesen okostelefonokra is beállítható.
  • Ha az online felületet szereted (mint amilyen a gmail is), azaz hogy bárhonnan, bármilyen gépről bejelentkezhess, ez is megoldott, mert a tárhelyszolgáltatók biztosítanak úgynevezett Webmail felületet a levelezéshez. A webmail egy felhasználónév és jelszó birtokában (csakúgy mint a gmail) bárhonnan elérhető, általában a www.weboldalad.hu/webmail/ könnyen megjegyezhető url-ről.

webmail

Szóval, üzletben van gmail cím, de nem levelezésre! Felejtsd el a gmail címet és használj domain-es címeket az üzleti levelezésedhez!

Nem is gondolnád, de pénzt hozhat neked! A megítélésed és abból adódóan megrendelésed múlhat rajta! A gmail pedig hagyd meg a családi, baráti, magán célú levelezésre…


Ha velünk készítteted el az új weboldaladat vagy webshopodat, mi létrehozzuk neked a kívánt “céges” e-mail fiókokat! 


Ezek is érdekelhetnek…

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát!

Exit Intent Popup: Triplázd meg a feliratkozóid (és leendő vásárlóid) számát! Az Exit Intent Popup (exit intent= kilépési szándék) a ma létező leghatékonyabb online konverzió növelő megoldás. Tulajdonképpen egy intelligens felugró ablak, amely a régi popupokkal...

Uborkaszezon az online értékesítésben. Van ilyen egyáltalán?

A nyár úgy él a vállalkozók fejében mint üzleti szempontból uborkaszezon. Ilyenkor senki nem foglalkozik semmivel, mindenki nyaral, strandol, utazik. Minden mást csinál csak éppen nem vásárol. Te is uborkaszezonnak tekinted a nyarat? Átkozott holtszezon? Ha igen, az...

Június 23: Ma van a Spam ellenes Világnap!

Nem csodálkozok rajta, hiszen naponta tömegével kapom én is a hülyébbnél-hülyébb, gagyibbnál-gagyibb kéretlen reklámleveleket pofátlan spam küldőktől, amelyekben horkolásgátlókat és egyéb nevetséges kínai szemeteket tukmálnak ránk. Míg néhány éve szinte csak külföldi...

Online kampányok készítése, automatizált rendszerek építése

Ugye jól gondolom, hogy Te is azért olvasod ezt a blogot és azért iratkoztál fel a hírlevelünkre, mert... el akarsz adni valamit a honlapodon vagy webáruházadban, ezért feliratkozókat akarsz faragni a weboldalad látogatóiból, azután vevőket akarsz generálni a...

Blog: Miért kötelező üzleti blogot írni?

Persze egyáltalán nem kötelező, az online marketingben semmi sem az. Senki sem kényszerít rá, hogy blogot írj, de ez inkább hátrány mint előny. Mert így magadat kell rákényszeríteni, hogy rendszeresen kihegyezd a "blogíró ceruzádat" (úgynevezett klaviatúra vagy...

Listaépítés 2. – Mi legyen a feliratkozási csali a weboldaladon?

Ami az offline üzletben lehetséges (pl. látom, megfogom, kipróbálom, felpróbálom, élőszóban kérdezek, tanácsot kapok, stb…), az az interneten nem lehetséges. Ezért a neten kisebb a bizalom. Ezért nem működik az azonnali értékesítés és pont ezért működik jól a...

Listaépítés 1. – Mire harap a feliratkozó?

Mi az a listaépítés? Te eladni szeretnél és nem építkezni, ugye? Nos, az interneten alapvetően kétféle értékesítési módszer létezik: 1. Kiteszed a termékeidet a weboldaladra/webáruházadba és várod a vevőket 2. Nem teszed ki a termékeidet a weboldaladra és nem várod a...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 2. rész

Az előző részben átbeszéltük (Hírlevél küldő szoftver: Az email marketing motorja), hogy miért annyira fontos, hogy a weboldalad mellett működjön valamilyen hírlevél küldő szoftver. Ott hagytuk abba, hogy melyiket is válaszd? Az "egyszeri díjas dobozost", vagy az...

Hírlevél küldő szoftver: Az e-mail marketing motorja 1. rész

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Azonban a weboldal csak az információs felületet adja, az online marketing gépezet működéséhez elengedhetetlen egy jó hírlevél küldő szoftver. A hírlevél küldő szoftver az, ami az egész online marketing motorját adja....

Weboldal ami elad, avagy milyen az online értékesítésre alkalmas weboldal?

Az online marketing elsődleges eszköze a weboldal. Ezzel az online felülettel találkoznak elsőként a leendő és potenciális ügyfeleid, vásárlóid, megrendelőid. Ezért nem elhanyagolható szempont, hogy a weboldalad mennyire felel meg az online marketing elvárásainak,...
x

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és onnan bármikor törölheti őket.